המשטרה תאכוף נגד זכוכיות בהר הבית

שוטרי הר הבית הונחו לדאוג לפינוי כל הזכוכיות ברחבי הר הבית זאת לצד פעולות לאיתור המעורבים במעשים הפליליים.

תוכן עניינים

"הקרן למורשת הר הבית והמקדש" פנתה למשטרה והתלוננה כי "שברי הזכוכית נפוצים בנתיב ההליכה בכמות רבה משמעותית מכל מקום אחר בהר, ולמעשה מכל רחוב רגיל, באופן המקים חשד כי גורמים עוינים בהר נוהגים לנפץ זכוכיות בכוונה בנתיבי ההליכה, מתוך מטרה לפצוע ולחבול מבקרים יהודים הנוהגים לעלות להר ברגליים יחפות", כך מצוין במכתב תוך דרישה לטפל במפגע ולחקור את המקרים.

מהקרן למורשת הר הבית נמסר

כי "מדובר באירועים חבלניים לכל דבר, שמתרחשים כל בוקר בשבועות האחרונים ללא מתן מענה הולם. לא נתפסו עצורים על המעשים, לא מוצה הדין, ועיריית ירושלים לא דואגת לפנות את המפגע הציבורי בהתאם לחוקי העזר שלה. אנו שמחים שבעקבות פנייתנו החלו להיראות מעשים ונמשיך לעקוב אחר הנעשה".

עו"ד זיו מאור אמר:

"מפעם לפעם מתעורר צורך להזכיר לרשויות המדינה כי שטח הר הבית נתון לריבונות ישראלית מלאה. זה כולל גם את החובה של העירייה, משרד הפנים והמשרד להגנת הסביבה להבטיח שטח נקי מפסולת ומפגעים. הדרך, המיקום והתדירות שבה מופיעים שברי זכוכית בנתיב ההליכה של המבקרים היהודים בהר מעורר חשד כבד למניע חבלני, אך בכל מקרה אין כל ספק שמי שאחרי על ניקיון וסדר במרחב הציבורי מחויב לפעול לסילוק המפגעים הללו".

 

לכתבה  המלאה בערוץ 7

עוד מאמרים:

דילוג לתוכן